الجزایر : سازمان سیا برای چهار انجمن حقوق بشر پوشش مالی ایجاد کرده است
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی

 


Mondialisation.ca, Le 31 janvier 2012
almanar.com


 

دبیر اوّل حزب کارگران الجزایر لوئیزا هانون

دبیر اوّل حزب کارگران الجزایرف لوئیزا هانون سازمان سیای آمریکا را به تأمین مالی چهار سازمان حقوق بشر متهم کرد.

بر اساس گزارشات سایت «آن لاین» روزنامۀ عرب زبان در لندن «ال قدس العربی»، لوئیزا هانون اعلام کرد که مدارکی در اختیار دارد که اتهامات او را تأیید می کند، به ویژه بین چهار سازمان اسامی«انحمن ملی برای دفاع از حقوق بشر» و «کمک های فوری برای ناپدید شدگان» دیده می شود.

لوئیزا هانون برای جلوگیری از مداخلات دولت ها و سازمان های خارجی که از برخی نامزدهای انتخاباتی در ماه می آینده حمایت مالی می کنند اخطار کرد. «این نوع مداخلات به هدف تأمین منافع خارجی صورت می گیرد، و در الجزایر پی ایجاد جریان های مشابه به تونس و مصر است.».

لوئیزا هانون اضافه کرد که برخی وزارت خانه ها «مشاهده کرده اند که از آنها خواسته اند که نمایندگان و برگزیدگان حزب او را برای فراگیری دروسی چند به آمریکا بفرستند، و از جمله فراگیری فن سخنرانی و کسب قابلیت خطاب قرار دادن مردم».

ولی لوئیزا در کمال شگفتی می گوید : «یکی از مسئولان یک حزب سیاسی در الجزایر در باز گشت از ایالات متحده گفتمانش کاملا با آن چه پیش از این می گفت تفاوت داشت.»





ماه دسامبر گذشته، این مدیر سندیکالیست طرح واشینگتن را بات بانی احزاب داخلی برای آماده سازی شورای موقت در الجزایر افشا کرد. لوئیزا هانون روی ایجاد اصلاحات اساسی برا ی جلوگیری از مداخلات قدرت های غربی در قرار ملاقات انتخابات تأکید داشته و فراخوان صادر کرده است. لوئیزا به شورای ملی موقت لیبی مضنون است که در تبانی با آمریکایی ها هستند.

 

منبع:

http://www.mondialisation.ca/index.php?context=va&aid=28991

 


February 4th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی